Intervju med forsker fra IFFSF: Hva er svogerforskning?

lørdag 4. april 2009

Studium av endringer i yrkesskoleelevers bevegelsesmønstre i forbindelse med at det nærmer seg påske:

Jeg flesker til med resultatene av spontanforskning gjort på Danmarksplass i forrige uke. Da observerte jeg at 2 yrkesskoleelever, som vanligvis pleier å henge ut på nordsiden av undergangsinngangen (-nedgangen?) utenfor Krohns Pub, hadde flyttet seg til sørsiden, altså en avstand på ca. 2 og en halv meter. Etter å ha intervjuet disse 2 (hva er forresten forskjellen på "perifert bekjent" og "mer eller mindre tilfeldig" person?), fikk jeg rede på at denne endringen hadde forbindelse med påsken. Det hadde seg nemlig slik at de lette etter et påskegg (mest sannsynlig av sjokolade) og hadde funnet ut at det var tilstrekkelig å lete på strekningen fra nord- til sørsiden av denne undergangsinngangen.

3 kommentarer:

  1. Ai, fantastisk. Da er herved -_-_-_-_-_- instituttets første ansatte som rykker opp til stillingstittelen professor!

    SvarSlett
  2. Vi (Z og Sv.) tar oss den frihet å sette på etiketter på forskningen din, sånn at den er søkbar i forskningsdatabasen. Du kan endre de hvis du vil.

    SvarSlett
  3. Jeg tror jeg vil gradere (på en skala fra helt ukjent til godt kjent) perifert bekjent som mer kjent enn en mer eller mindre tilfeldig person.

    En perifer bekjent er en du har snakket med, evt. har hilst på.

    En mer eller mindre tilfeldig person kan være en man kjenner av utseende (folk som alltid tar samme buss som deg, henger mye på steder du pleier å gå forbi), men ikke har snakket med eller hilst på.

    Det er uansett en viss overlapping mellom kategoriene, syns jeg og Sv.

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...