Intervju med forsker fra IFFSF: Hva er svogerforskning?

fredag 20. november 2009

Svogerforskningens legitimitet i befolkningen

I et forskningsprosjekt jeg gjennomførte ved en tilfeldighet i går, fremkom skremmende resultater som sporenstreks må tas seriøst av svogerforskningsmiljøet. I et framifrå tilfelle av svogerforskningsformidling til befolkningen, der jeg formidlet resultatene av tidligere banansvogerforskning som klinkende og strålende klart viser at man MÅ skrelle bananer fra hodeenden for å unngå eksplosjon og mulige opptøyer fra bananmiljøet, oppdaget jeg at svogerforskningens legitimitet blandt befolkningen er skrantende. Min samtale med informant X forløp sånn noenlunde som dette:

Informant X: "Noen ganger skreller jeg den [bananen] fra den ene enden, andre ganger fra den andre enden"

Forsker Z: "Hva? Horribelt! Har du ikke hørt at skrelling av banan fra rompeenden kan føre til eksplosjon og opptøyer fra bananmiljøet?"

Informant X: "[noe ubehøvlet om svogerforskning, kan ikke gjentas grunnet mulig skade for sarte sjeler]".

Forsker Z: "Stoler du ikke på forskningen? Du må stole på forskningen, mamma!!"

Informant X: "Det kommer jo stadig ny forskning, så snart sier vel forskningen noe annet."

Ja, mine kjære kolleger, dette er grusomme forskningsresultater. Her må vi alle ta i et tak og bedre svogerforskningens legitimitet blandt folk flest!

1 kommentar:

  1. Fra unnasluntringsseksjonen kan vi også rapportere om lav tillit i befolkningen til seksjonens utdanningspedagogiske nytteverdi. Dette kom frem på et forskningsseminar som tilfeldigvis sammenfalt med bursdagsfesten til en av informantene. Heldigvis ser det ut til at tilliten økte noe da informantene ble presentert for IFFSFs forskningsetiske retningslinjer.

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...